Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2016. május 7., szombat

Nyers folyékony "csokoládé" tejmentes mazsolás palacsinta pitével

Eddig még nem sikerült tejmentes csoki szószt találnom, viszont ma könyvtárban jártam és kivettem az Élő ételek ünnepnapokra című kis könyvecskét és lám-lám meg is oldódott a problémám.

Hozzávalók a csokihoz:
15 dkg mag nélküli datolya legalább 2 órát vízben áztatva
2 ek kakaópor (én a szoptatás alatt kakaót sem ehetek ezért 1 ek karob port használtam)
1 kk fahéj
pici vanília kivonat
2 ek folyékony kókuszolaj

A datolyát átszűrjük (levét felfogjuk), és a kakaóval, fahéjjal, vaníliával összeturmixoljuk. Hozzáadjuk a kókuszolajat és az áztató vízből annyit, hogy kellemesen folyós legyen.


Hozzávalók a palacsinta pitéhez:
4 tojás
6 dl rizstej (én vaníliásat használtam)
25 dkg liszt
mazsola
ha sima rizstejet használunk akkor 3-4 ek cukor, ha ízesítettet akkor elég édes lesz a tészta cukor nélkül is

A tojásokat egy picit felverjük, majd fokozatosan hozzákeverjük a lisztet és a tejet, csomómentesre keverjük. Egy vékonyan kiolajozott tepsibe öntjük a tésztát, megszórjuk mazsolával és forró sütőbe toljuk. Akkor jó a tészta, ha felhólyagosodott és picit megbarnult. Ha kivesszük a sütőből akkor szépen kilapul majd és szeletelhető lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése