Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2014. október 23., csütörtök

Tanulság és a "Vaníliás muffin vaníliás krémmel" utóélete

Az én csodás férjemtől kaptam egy rakat új szakácskönyvet, többek között a Hummingbird Bakery-t. Egy csodás könyv, csodás receptekkel, viszont rá kellett jönnöm, hogy a mázas muffin nem nekem való. Mindig csodáltam, hogy milyen jól néznek ki a feltekert kis "kalapjaik" a sütiken és ábrándoztam, hogy mennyire finom lehet. Hát tévedtem. Tömény cukor és vaj az egész, ha beleharapsz szinte megfájdul a fogad. Ezért a muffinhoz -ami egyébként isteni lett- készült vaníliás krémből végül pudingot főztem, hogy megtudjuk enni.( Szóval a tanulság, persze csak zárójelben, hogy ne sértsünk meg senkit-, nem csoda, hogy amerikában gond az elhízás :).)


Hozzávalók a vaníliás muffinhoz:
120g liszt
100g cukor (a recept 140 g-ot ír,de annyival ehetetlenül édes lett volna)
1 1/2 tk sütőpor
pici só
40g szobahőmérsékletű, sózatlan vaj
120 ml tej
1 tojás
1/4 tk vaníliakivonat

A tojást, vajat, cukrot habosra keverjük a vaníliakivonattal. A lisztet, sütőport, sót elkeverjük, majd hozzáadjuk a tejet. Végül a két tésztát összevegyítjük. Kicsit folyékonyabb lesz a többi muffintésztánál, de ettől függetlenül nagyon szépen megsülnek. Muffinformába adagoljuk és előmelegített sütőben kisütjük.

Hozzávalók a vaníliás bevonathoz:
250g porcukor átszitálva
80g sózatlan, szobahőmérsékletű vaj
25 ml tej
pár csepp vaníliakivonat

A porcukrot és a vajat egy keverőtálba tesszük és alaposan összekeverjük robotgéppel. A tejet és vaníliát egy másik edényben összedolgozzuk, majd kanalanként a cukorhoz adjuk. Ha mind belekerült akkor legalább 5 percig magas fokozaton keverjük még. Minél tovább keverjük, annál levegősebb és habosabb lesz. A könyv szerint ezután már mehet a teljesen kihűlt muffinokra. A recept leírást követve tényleg jó állagú lett, csak eszméletlenül édes. Ezért jött nálam a feldolgozás.

Az egész keverékhez adtam 200 ml habbá vert tejszínt, kb 3 dl tejet és 3 ek keményítőt. A tej mennyisége ízlés kérdése, én addig higítottam, amíg már elfogadható édességű lett. A keményítőt pedig a tej mennyiségétől függően adagolom. Ezután gőz fölött keményre főztem. Végül a muffinokat egy tálba tettem, megszórtam gyümölccsel ( málna,szeder,áfonya) és ráöntöttem a kész krémet.

Valójában nagyon finom lett, szóval nem panaszkodom, csak nem éppen ennek indult.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése