Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. október 16., szombat

Brassói aprópecsenye

Volt egy "vitám" a főnökömmel, mert szerinte ez nem brassói. Azt állítja, hogy a barssói sütőben készül szalonnával és kolbásszal, borsó nélkül...A kolleginám szerint meg azért nem brassói, mert nem elég benne az őrölt pirospaprika...de ha ettől többet rakok bele, akkor pörkölt lesz belőle...Bezzeg a biztonsági őrünk már az illatáról megmondta, hogy IGENIS BRASSÓI...


Egy pici zsíron megpirítok jó sok felkockázott hagymát és fokhagymát, adok hozzá 1 kiskanál őrölt pirospaprikát, elkeverem, majd felöntöm kb. 1 dl vízzel. Beledobok 1 kg felcsíkozott sertés húst, és beízesítem. Én majorannát, borsot és pici vegetát szoktam használni. Fedő alatt puhára párolom, de időnként öntök alá még vizet-a lényeg, hogy a végén jó sürü szaftja legyen. Amikor megpuhult beleborítok 1 nagyobb konzervnyi zöldborsót és pár percig együtt főzöm.

----------------------------------------------

Most már azért is megnéztem :), de Pelle Józsefné szerint se kell bele krumpli,sem kolbász és túl sok paprika sem - bár borsót se ír :)-Amúgy én is sült krumplival ettem, de szerintem a köret nem lényeg.. :)

3 megjegyzés:

  1. Bocsánat, de a mi családunkban ezt zöldborsós tokánynak hívjuk. :o) (Nem összekeverendő a másik kedvenccel a borsos tokánnyal, ami ugyanígy készül, sok borssal és borsó nélkül)

    Mi ugyanezt a húst sültkrumplival keverve hívjuk brassóinak, és az éttermek is így szolgálják fel, talán ezért furcsállották a többiek, mert ők is máshogy ismerték.

    Gondolom, ahány ház, annyi szokás. :o)

    VálaszTörlés
  2. Mi is borsos tokánynak hívjuk, de legyen bármi is a neve nagyon finom és guszta

    VálaszTörlés