Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. október 16., szombat

Sertéscomb Du Barry módra

Fura, hogy elvileg heti 3 napot dolgozom, de az elmúlt két hétben 2 szabadnapom volt összesen, amiből az egyiket ráadásul a Központban töltettem egy interjún...bár utána a dolgozói vásáron feltöltöttem hiányos ruhakészleteimet. :P
Szerencsére van nekem egy irtó rendes Párom- csak meg ne tudja, hogy ezt mondtam :)-, aki minden este gondoskodott vacsoráról, hogy ne kelljen 11kor még főznöm is. Na de ma...végre enyém a konyha és főztem is...


Kb. fél-fél fej karfiolt és brokkolit rózsáira szedtem, majd forrásban lévő vízben(babérlevél, só, citromlé volt benne)  pár percig főztem. 4-4 darab "rózsát" félretettem, a többit pedig villával összetörtem és kibéleltem vele egy tűzálló tálat. Erre 4 szelet elősütött sertéscomb  került. A félretett rózsákat elosztottam a húsokon, majd elkészítettem a mártást. Ehhez 5 dkg vajat megolvasztottam, majd hozzáadtam 5 dkg lisztet és megpirítottam. A tűzről lehúzva felhígítottam 5 dl tejjel, majd sűrűre főztem. Miután kihűlt, belekevertem 4 tojássárgát, 20 dkg reszelt sajtot, pici szerecsendiót, borsot, petrezselymet és sót, majd a húsra öntöttem. 180 fokon aranybarnára sütöttem.

1 megjegyzés: