Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2016. április 29., péntek

Házi "nutella" tejmentesen

Imádom a nutellát, de mivel van benne tej, ezért a tiltott ételek listájára került. Bár mogyorót sem igazán lehet enni, ha ekcémás a Baba, azért néha egy kicsi belefér.

A legtöbb recept szerint a mogyoró barna héját le kell dörzsölni, de mivel a mogyoró saját termés volt így törés közben eléggé összedarabolódott, szóval esélytelen volt, hogy leszedjem róla, azzal együtt került bele.

Hozzávalók:
100g törökmogyoró
50g tejmentes étcsokoládé
2 tk cukor
1 ek kókuszzsír
6-7 ek rizstej
pár csepp mogyoró aroma (elhagyható)

A mogyorót egy száraz serpenyőben enyhén megpirítjuk, majd krémesre daráljuk (ezt én kávédarálóval csináltam). A kókuszzsírt megolvasztjuk a cukorral és 2 ek rizstejjel, levesszük a tűzről, beletesszük a darabokra tört csokoládét és addig kevergetjük, hogy teljesen feloldódjon. Amikor már egynemű összekeverjük a mogyorókrémmel, az aromával és annyi rizstejjel, hogy kellemesen kenhető legyen. A képen látszik, hogy én nem tettem bele mindet mert szeretem, ha egy kicsit darabosabb.Zárható üvegben hűtőben tároljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése