Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. július 6., kedd

Fagyiszelet

Közel 30 fok van nálunk, úgyhogy a mai édesség kizárólag valami hideg lehet. Eszembe jutott, hogy Párom Nagymamája mindig piskótát tesz a fagyiba, hogy ne legyen olyan kemény. Gondoltam sok veszteni valóm nincs,  kipróbálom én is. Nálam babapiskóta került bele, de hagyományossal jobb lett volna, mert az nem jött volna fel a tetejére. Vaníliafagyi készült hozzá, aminek a receptjét, már évek óta rejtegetem. :)


3 tojássárgát habosra keverek 15 dkg cukorral, 1 teáskanál vaníliakivonattal és 1 dl tejszínnel. Felforralok 1/2 l tejet, óvatosan a tojáshoz keverem, állandó kevergetés közben összeforraljuk. Amíg hül, addig 1 dl tejszínt keményre felverünk. A piskótát megszórom gyümölccsel, majd ráöntöm a tejet, amibe már beleforgattam a tejszínt is. Fagyasztóba teszem és megdermesztem. Nekem 1 éjszakát volt a fagyóban.

1 megjegyzés: