Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. augusztus 24., kedd

Kakaós kuglóf

Tudom,tudom...már megint kalács...Elárulom,hogy miért csinálok ennyit...Van nekem egy 1000 éves könyvem (Mária Hajková: Édeskönyv), és ebben rengeteg kalács verzió, amiket végig próbálgatok...De ígérem egy időre ez az utolsó. :)


Azt írja a könyv, hogy 45 dkg féldarás liszt kell hozzá. Nekem ilyen nem volt, és nem akartam tesztelni, hogy pontosan mit is ért ezalatt, ezért sima lisztet használtam hozzá, de ebből kb 10 dkg-val több kellett bele, hogy összeálljon.
1/4 l langyos tejben elkeverek 30 g élesztőt és 1 teáskanál cukrot, majd hagyom felfutni. Közben egy nagy tálban összekeverem a lisztet, pici sóval,50 g porcukorral, 1 csomag vaníliás cukorral, 3 evőkanál olvasztott vajjal, 1/2 dl tejjel és 1 tojással. Ha az élesztő már jó, akkor összedolgozzuk a liszttel és állni hagyjuk minimum 1 órát. Ezután kinyújtjuk, megszórjuk kakaóporral(én most csak mazsolát tettem bele), meglocsoljuk olvasztott vajjal, összesodorjuk és formába tesszük. Megint pihentetjük egy picit, majd 180 fokon aranybarnára sütjük. 


Lekvárral nagyon finom, és akár 1 hétig is eláll.

3 megjegyzés:

  1. Ez a könyv nekem is megvan,nagyon szeretem,de egyszer megjártam a csokiszalámijával,azóta inkább csak forgatom.

    De új reményt adtál,nagyon tetszik ez a kalács

    VálaszTörlés
  2. Szia Belly!

    A kelt tésztáit mindenképpen próbáld ki :), neked biztosan csodás dolgok fognak kisülni belőle :)

    VálaszTörlés