Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. augusztus 11., szerda

Virslivel töltött tészta tejszínes gomba mártásban

A legjobb módja, hogy ne unatkozzunk, ha csinálunk valami finomat, bár be kell valljam ha készen veszem kb 3 órát megspóroltam volna magamnak....na de néha blogolni is kell :)

Az első lépés a tészta elkészítése volt. Nemrég megkaptam Piros Christa Nélkülözhetetlen tésztakönyvét, úgyhogy ebből vettem a receptet.
30 dkg lisztet összedolgozok 3 tojással és egy csipet sóval, majd alaposan összegyúrom (a könyv szerint minimum 6 percig). Lefedjük egy konyharuhával, majd 30 percig pihentetjük. Ezután kinyújtjuk és formázzuk. Én ketté vágtam miután kinyújtottam, és az egyik lapot pár centinként lefedtem virsli kockákkal. A virslik közötti réseket megkentem felvert tojással, majd lefedtem a másik lappal és összenyomkodtam. Végül pedig feldaraboltam. Ezután már csak száradni kellett hagyni, amit én nem bírtam kivárni, úgyhogy rögtön forrásban lévő vízbe dobtam és megfőztem. Amire legközelebb jobban kell majd figyelnem, az a méret. Túl nagy kockákat vágtam ki és így hatalmasra megdagadtak.

A szószhoz kevés margarint olvasztottam egy serpenyőben, majd rádobtam pirulni egy fej felkockázott hagymát, felszeletelt gombát és a maradék virslit. Amikor már majdnem elfőtte a levét felöntöttem 2 dl tejszínnel, megsóztam, borsoztam,szórtam bele egy kis szerecsendiót, reszelt sajtot és addig forraltam amíg teljesen felolvadt benne.

1 megjegyzés: