Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2016. július 24., vasárnap

Édes-csípős mártogatós "befőtt"

Lehet kapni a kínai éttermekben azt a finom édes-savanyú-csípős szószt, viszont múltkor elolvastam mi van benne, jobbnak láttam próbálkozni valami adalékanyag mentessel és találtam is egyet a legújabb szakácskönyv remekemben.Nem kifejezetten fogyókúrás, de isteni finom.


Hozzávalók:
3 csésze cukor
3 csésze almaecet
2 ek reszelt gyömbér
6 gerezd zúzot fokhagyma
1/2 tk só (ebből kevesebbet tettem bele)
chili pehely (ebből 1/4 csészényit ír a recept, viszont én csak 1 evőkanállal tettem bele és így is iszonyú csípős lett, ennek a mennyiségét mindenki igazítsa a saját ízlésére)

A cukrot, almaecetet egy lábasban forrástól számítva 5 percig főzzük. Ekkor a szósz még nagyon folyékony lesz. Levesszük a tűzről és belekeverjük a többi hozzávalót.7 kisebb, egyforma méretű üvegbe elosztjuk, majd forrásban lévő vízbe állítjuk 20 percre, úgy hogy a víz teljesen ellepje az üvegeket. Ne töltsük tele a szósszal az üvegeket, kb 1 ujjnyi részt hagyjunk ki. Az idő letelte után száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

Ha azonnali fogyasztásra szánjuk és nem akarjuk befőzni, akkor harmadoljuk a mennyiségeket. A cukrot és almaecetet kb 15 percig főzzük. Ennyi idő alatt elkezd besűrűsödni. Dobjuk bele a többi hozzávalót, kevergessük még pár másodpercig majd vegyük le a tűzről. Ne főzzük túl sűrűre, mert állás közben kicsit szilárdulni fog. Nekem elsőre kb karamell állagúra sikeredett, mert aggódtam, hogy túl folyós lesz. Ha ilyen lenne, akkor melegítsük fel és egy kis vízzel lehet hígítani.

1 megjegyzés: