Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2014. november 10., hétfő

Cola szirup




Hozzávalók:
1 l víz
1 citrom leve és lereszelt héja
1 lime leve és lereszelt héja
2 narancs leve és lereszelt héja
1 rúd fahéj
2 ek szárított keserű narancs héj
2 tk koriandermag
1/4 tk szerecsendió
0,9 kg cukor
1/4 csésze barna szósz
1/2 tk vanília

Az összes hozzávalót egy nagy lábasa tesszük, majd alacsony lángon a cukor olvadásáig főzzük. Ez kb 10-15 perc. Az elkészült szirupot átszűrjük, üvegbe töltjük. Szénsavas vízzel hígítjuk, mint a szörpöket. A vakteszten férjem szerint érezhető a cola íz, szerintem inkább fanta íze van, de a lényeg, hogy finom lett. :)

Barna szószt én még nem találtam az üzletek kínálatában,így házilag készült ennek alapján:
http://www.evermine.com/blog/browning-sauce-recipe/

Hozzávalók:
2 csésze cukor
1 csésze cukor

1.A cukrot egy serpenyőbe tesszük és elkezdjük melegíteni.

2. Folyamatosan kevergetjük. Szép lassan elkezd megolvadni.

4. Amikor már teljesen megolvadt a cukor, hozzáadjuk a vizet. Ne ijedjünk meg, a hirtelen hőhatástól megkeményedik, mint a karamella, de csak keverjük tovább.

5. Addig kevergetjük, amíg teljesen elolvad az egész- nekem a végén is maradt néhány kis csomó, de azt leszűrtem belőle. Ekkor hagyjuk kihűlni és üvegbe töltjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése