Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. szeptember 1., szerda

Túrós vatruska

Most egy orosz nemzeti desszert következik Christian Teubner könyvéből. Nem nagyon szoktam szakácskönyv ajánlót írni,  pedig ha jól számoltam közel 300 darab van belőle itthon -lehet majd csinálok ilyen rovatot :P - de most muszáj elmondanom, hogy ez a darab mennyire jó vétel volt. 217 oldalon rengeteg nemzet jellegzetes sütijei, gyönyörű képekkel, pontos leírással...Nagyon oda vagyok érte. :)




A tésztához 500 g lisztet egy tálba szitálunk, majd ahogy ez lenni szokott a kelt tésztáknál, csinálunk a közepébe egy mélyedést. 30 g élesztőt feloldunk 2 dl tejben és a mélyedésbe öntjük. Megszórjuk pici liszttel a tetejét és felfuttatjuk. Ha már jó, akkor adunk hozzá 40 g olvasztott vajat, 10 g vaníliás cukrot és 40 g sima cukrot, 1 tojást és pici citromlevet. Az egészet alaposan összekeverjük, majd kelni hagyjuk kb 30 percet. A töltelékhez 25 dkg túrót elkeverünk 2 tojással, ízlés szerint cukorral, citromlével és mazsolával. Ha a tészta megkelt, akkor egy hengert formázunk belőle,amiből éles késsel korongokat vágunk le. Ezek közepét picit benyomkodjuk és megtöltjük a túróval. Tepsire tesszük és újra kelni hagyjuk. Végül 200 fokon 20 perc alatt aranybarnára sütjük.  


2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik! És örülök, hogy nem csak én vagyok ilyen megszállott szakácskönyv gyűjtő. Bár nekem azért nincs még ennyi.:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó, igazán ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés