Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. szeptember 26., vasárnap

Vaníliás méz/cukor

Nemrég volt a Vajdahunyad várban a Hír és ízfesztivál, én természetesen ott voltam (és jól be is vásároltam). Volt ott egy nénike aki házikészítésü ízesített mézeket árult.

 Egy csomó változat volt (chilis,fahéjas), de nekem persze a vaníliás tetszett meg nagyon, viszont irtó drága volt...Gondoltam menni fog itthon is ilyet csinálni. Nem tudom, hogy a végeredmény milyen lesz, mert egy-két hetet/hónapot biztos kell érlelni, de nagyon bizakodó vagyok...Biztos isteni mézeskalácsot lehet majd belőle sütni.

 És ha már mézeskalács, akkor itt az ideje az ízesített cukrok elkészítésének is.


Vaníliás cukor:
Egy kisebb befőttesüveget megtöltök kristály cukorral. Egy vanília rudat ollóval óvatosan félbe vágok, majd a cukorba teszem.Olvastam, hogy néhányan kikaparják a belsejét és csak azt teszik bele. Én azért csinálom így mert így "utántölthető", bár az igaz, hogy tovább kell érlelni.

Fahéjas cukor:
Én ezt sem viszem túlzásba és szép fahéj meg szegfüszeg darabokat teszek a cukorba...Viszont ha gyorsan kell-mondjuk váratlan karácsonyi vendégeket kell megajándékozni-, akkor előtte össze keverem a cukrot őrölt fahéjjal és csak utána teszem bele az egész darabokat... :).

1 megjegyzés:

  1. Én is csak ajátot használok, de a mézesre nagyon kíváncsi vagyok. Bár magát a mézet nem szeretem, csak süteménybe keverve

    VálaszTörlés