Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. március 24., szerda

Epres- túrós süti

Két változatban is elkészült, forma hiányában. Mindössze 4 kávéscsészém van, így csináltam négy muffint és a többiből pedig "tortát".

A tésztához 35 dkg lisztet, 2 evőkanál kakaóval, 1 csomag sütőporral és 1 ek szódabikarbónával összekeverünk. 1 tojást habosra keverünk 20 dkg kristály cukorral és 2 zacskó vaníliás cukorral. Hozzáadunk 1/2 dl olajat, 450 g kefírt és végül a lisztet is. Egy másik edényben 25 dkg túrót, 1 tojást és 2 evőkanál cukrot elkeverünk 6 dkg margarinnal.


A muffin formát kivajazzuk és az aljába epret teszünk, 3/4 ig megtöltjük tésztával és a tetejére kis túró halmokat teszünk. Előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütjük. Nálam a halmok nagyok lettek ezért megmaradtak a tészta tetején, de ha kisebbre csináljuk akkor lesüllyednek.

A torta szinte ugyanígy készült. A forma alját kiraktam eperrel, ráöntöttem a tésztát majd a túrót. Egy kanállal elkezdtem elsimítani a túrót a csokis rétegen és így kaptam a csíkos mintázatot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése