Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. március 19., péntek

Kakaós banántorta


Elég nehéz nevet adni a mai süti alkotásomnak. Az egész kinder pingvin kockának indult, de végül teljesen más lett belőle, mivel szinte mindent elbénáztam benne :) .

6 tojást habosra keverek 6 evőkanál cukorral, majd hozzáadok 4 evőkanál olajat, 6 evőkanál vizet, 6 evőkanál lisztet, 4 evőkanál kakaót, 2 teáskanál muffin fűszerkeveréket (vagy mézeskalács fűszerkeveréket) és 1 csomag sütőport. Megfelezem a tésztát és mindkettőt megsütöm. Az egyik tésztát egy mély formába teszem. 3 dl tejszínt habosra keverek kevés cukorral. 10 dkg zselatint 4 evőkanál vízzel felteszek melegedni és olvadásig keverem, majd hozzáadom a tejszínhez. Ennél a lépésnél az enyém szét esett, olyan állagú volt a tejszínem mint a víz, így amikor a már kihült tortalapra öntöttem a tészta alá is folyt egy réteg. Ami megmaradt a tészta tetején, arra én öntöttem egy kis csoki krémet. Ehhez 7 dkg margarint és 15 dkg csokit megolvasztottam gőz felett. Szép csíkos mintázatot kaptam a fehér tejszín és a fekete csoki között. Erre a rétegre tettem egy csomó felkarikázott banánt és megkentem baracklekvárral. Erre jött a másik torta lap. Elég különleges az íz hatás, de már rég ettem ennyire finom (és laktató :P) sütit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése