Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. március 1., hétfő

Sonkás-hagymás nokedli


Van nekem egy szakácskönyvem, amiben kb 50 féle nokedli van, többek között ez is szerepel benne. Eleinte nem nagyon akartam kipróbálni, mert nem vagyok a pürék híve, de végül rászántam magam, és hatalmas elme gyakorlatok árán rájöttem, hogy ez tökéletes maradék hasznosításos kaja is lehetne. Szóval az egészhez gyártunk nokedlit. Ehhez fogunk egy fej vöröshagymát, ennek a felét egészben egy turmixgépbe tesszük, a másik felét pedig felkockázzuk. Az egészben maradt hagymára teszünk még 130 g sonkát, 2 tojást és összeturmixoljuk. Kivesszük a masszát a gépből és felöntjük 1 dl vízzel, aztán fokozatosan hozzákeverünk kb 30 dkg lisztet. 1,5 liter vegetás, olajos forrásban lévő vízbe szaggatjuk és megfőzzük. Közben a feldarabolt hagymát üvegesre pirítjuk, majd rádobunk kb 1/2 kg felkarikázott krumplit,megszórjuk borssal, pirospaprikával, felöntjük annyi vízzel, amennyi ellepi és megfőzzük, pont mintha paprikás krumpli készülne. Ha már puha a krumpli akkor fogjuk és összeturmixoljuk. Ha nagyon sűrű lenne, akkor lehet hozzákeverni egy kis vizet. Ha már elég szószszerű a krumplink akkor összekeverjük a nokedlivel. Nem egy szép étel, és nekem ráadásul elég hajmeresztő is, de nagyon finom. Főleg uborkasalátával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése