Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. március 3., szerda

Sólet


Egy újabb nosztalgikus étel. A kollégiumi étlapon rendszeresen szerepelt, de eddig nem próbálkoztam vele, és most sem a hagyományos módon készült. Ennek az az oka, hogy sütőm még mindig nincs, de most is egész jól megoldottam nélküle.
1/2 kg babot beáztattam 1 éjszakára. Másnap egy lábasba 3 evőkanál zsírt, a babot, 1 evőkanál pirospaprikát, 3 gerezd zúzott fokhagymát, kevés borsot és 2 fej lereszelt vörös hagymát tettem fel forrni annyi vízzel amennyi éppen ellepi. Amikor már lobogott a víz, beletettem 1/2 kg füstölt marhahúst egészben. Ennél a lépésnél kellett volna a recept szerint sütőbe vágni az edényt és puhára párolni. Én itt csak levettem a legalacsonyabb fokozatra a tűzhelyet és fedő alatt 3 órát főztem. Amikor a hús megpuhult kivettem és felszeleteltem. A recept szerint 3 egész tojást is kellett volna benne főzni, de ezt a Család Feje nem engedélyezte. Ezeknek ellenére is nagyon finom lett, és ugyanolyan ízű, mint a koleszban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése