Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. május 4., kedd

Kakaós meggyes kalács

Ha már kaptam egy sütőt, akkor épp ideje volt, hogy Párom kedvében járjak, úgyhogy megkérdeztem mit süssek neki. A válasz egyszerű és velős volt :-"Valami meggyeset!'....Így alakult, hogy kalács készült nálunk.


1 dl langyos,cukros tejben felfuttattam 2,5 dkg élesztőt. A töltelékhez 4 dkg vajat habosra kevertem 1 evőkanál kakaóval és pici meggylével.A tésztához 1 tojást habosra kevertem 2 evőkanál cukorral és pici olvasztott vajjal. Hozzáadtam 40 dkg lisztet, pici sót és alaposan összekevertem. Végül hozzáadtam a már megkelt élesztőt és összedagasztottam. Ekkor megfeleztem a tésztát. Az egyik tálat félre raktam letakarva hogy megkeljen. A másik részt pedig felöntöttem kb 1 dl meggylével, adtam hozzá még egy kis lisztet és összedolgoztam. Ezt is félretettem kelni.

Amikor a kétszeresére dagadtak,  lisztezett deszkán kinyújtottam őket. A sima lapot megkentem a kakaóval és feltekertem.A másik lapot pedig alaposan megpakoltam meggyel és így tekertem fel. Egy tepsit kivajaztam. A két rúdból tenyérnyi darabokat téptem és gombócot csináltam belőlük. Ezeket egymás mellé a tepsibe raktam. A tetejüket megkentem tejes tojássárgával és 180 fokon 30 percet sütöttem.

1 megjegyzés: