Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. május 25., kedd

Karfiolfelfújt

Hétvégén találtam egy nagyon régi szakácskönyvet a Nagyszülőknél, amiben ez a recept is szerepel a zöldséges ételeknél.Mivel köztudott, hogy a karfiol az egyik kedvencem, így nem kérdés, hogy ki is próbáltam.


80 dkg karfiolt rózsáira szedve előfőzök kevés ecetes vízben.Közben 5 dkg vajat megolvasztok, majd keverek bele 6 dkg lisztet. Ezt egy picit összepirítom, majd felöntöm 3 dl hideg tejjel és kevergetve sűrűre főzöm (az enyém nem lett sűrű,csak csomós,de szerintem ez nem baj). A mártást kihűtjük,majd keverünk bele 3 tojássárgát és a tojások keményre felvert habját. Sózzuk,borsozzuk,megszórjuk majorannával.A karfiolt lecsöpögtetjük,majd egy jénaiba tesszük,végül leöntjük a mártással. A könyv szerint 40 percig kell gőzben főzni...mivel ez nem egy túl szimpatikus eljárás én csak sütőbe toltam és aranybarnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése