Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. május 19., szerda

Pirog-avagy a Kurlandi szalonnás lepény

Ha már úgyis előszedtem a könyveim, akkor gondoltam keresek bennük valami ebédnek valót is. A "Segítek főzni!" címűben találtam is valami finomat. :) A mennyiségek elég bénák, mert a könyv 16 személyre írja le őket,mi meg csak ketten vagyunk, úgyhogy próbáltam arányosan leosztani.

110 ml langyos-cukros tejbe morzsolok 8 dkg élesztőt és 15 perc alatt felfuttatom. Közben 19 dkg lisztbe morzsolok 30 dkg vajat és pici sót. Amikor az élesztő már jó,összekeverem a liszttel, alaposan összedagasztom, majd meleg helyen a kétszeresére kelesztem.Közben elkészítem a tölteléket. Ehhez 20 dkg felkockázott szalonnát és 1 fej felkockázott hagymát megpirítok.
Lisztezett deszkán kinyújtom a tésztát, és 10 cm átmérőjű köröket szaggatok ki belőle. Minden kör szélét megkenem felvert tojással, majd a közepére teszem a tölteléket végül pedig félbe hajtom. Egy sütőpapíros tepsire teszem őket. A maradék tojást pici tejjel elkeverem és ezzel lekenem a tetejüket. 200 fokon kb 20 perc alatt aranybarnára sütöm őket.

2 megjegyzés:

  1. Hű imádjuk a pirogot. Gyakran készítem ha vendégek jönnek. Nagyon guszta lett

    VálaszTörlés
  2. Köszi :).Nekem ez az első, de biztos még sokat csinálok.

    VálaszTörlés