Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. június 17., csütörtök

Holland szelet-avagy "Mi már ennyire vidéken lakunk!"

Ez még mindig ballagási élmény, és még mindig egy finom sütemény. A neve elég vicces, mivel én ezt eddig húsételnek hittem :)- és annak is blogoltam- Dehát a Keresztszüleim már ennyire vidéken laknak :)


A tésztához 40 dkg lisztet, 15 dkg porcukrot, 2 evőkanál mézet, 8 dkg zsírt, 1 tojást, 1 csomag vaníliás cukrot és 1 kiskanál szódabikarbónát összekeverek annyi tejjel hogy összeálljon. Három részre osztom,kinyújtom és külön-külön kisütöm. A krémhez 5 evőkanál lisztet feloldok 2 dl tejben, majd öntök hozzá még 3 dl-t és felfőzöm. Közben 25 dkg vajat 15 dkg porcukorral, 2 csomag vaníliás cukorral habosra keverek, majd hozzá adom a kihűlt tejet. Az alsó lapot megkenem a krém felével, a másik feléhez pedig olvasztott csokit keverek A második lapot már így kenem meg vele. Miután rákerült a harmadik lap a tetejét bevonom csoki mázzal.

4 megjegyzés:

  1. Ez olyasmi lehet mint a mézes krémes? Nagyon guszta finom lehet

    VálaszTörlés
  2. Valami hasonló, de ebben nincs lekvár, bár az összhatást nem rontaná el :)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem ez az én kedvenc sütim. :o) Csak én Kati szeletnek ismertem, de arra már rég rájöttem, hogy az igazi Kati szelet és a Mézes krémes keveréke. Csak mi rumot is teszünk a csokikrémbe és 4 extra vékony lapot sütünk, amiben a krémek vanília-csoki-vanília és a tetején még kókuszreszelék is van. És karácsonyra készül csak, mert marha macerás. :o)

    VálaszTörlés
  4. Így is biztos nagyon finom :), egyszer kipróbálom.

    VálaszTörlés