Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. június 6., vasárnap

Rozsos cipó

Tegnap elfelejtettem kenyeret venni a boltban, pedig nagyon 'szendvics ehetnékem' támadt.Rögtön eszembe jutott, hogy nemrég találtam Belly-nél egy nagyon finomnak tűnő cipó receptet, amit gyorsan össze is dobtam kis változtatásokkal.


Egy edénybe szitáltam 40 dkg rozslisztet és 10 dkg finomlisztet, valamint 1 evőkanál cukrot és 1 evőkanál sót.2,5 dl vízben feloldottam 2 dkg friss élesztőt, majd a liszthez adtam. Alaposan összegyúrtam, majd kelni hagytam 1 órát. Ekkor újra átgyúrtam, majd kis zsemléket formáztam a tésztából és tepsire tettem. A tetejüket bevágtam, megkentem tejjel és állni hagytam újabb 1 órát. Ekkor előmelegítettem a sütőt 180 fokra és aranybarnára sütöttem.
Én kihagytam belőle a hagymát, mert nem épp a kedvencem a péksütikben, helyette viszont néhány zsemle úgy készült, hogy miután megformáztam, ketté vágtam és 1-1 szalonna szeletet tettem közé, majd így sütöttem meg.
Nagy hiányosságom volt eddig, hogy soha nem ettem még rozsból készült ételt, de tényleg egész finom :)

2 megjegyzés: