Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. június 9., szerda

Eperbefőtt

Aki februárban kezdi az epret enni, az bizony a valódi szezonra megunja. Így jártam én is, úgyhogy a tegnap kapott eperből ma már befőtt készült.


1 kg epret alaposan megmosok, leszedem a zöld részeit, majd egy tálba teszem és megszórom porcukorral.
4-5 órán át állni hagyom, hogy levet engedjen, közben időnként megkeverem, hogy az összes cukor feloldódjon. A tökéletes hatás érdekében kb 0,5 kg porcukorra lenne szükség, de én nem szeretem ennyire édesen, úgyhogy csak 20 dkg-t szoktam használni. Egy forrázott üvegbe töltjük az epret, majd felöntjük a visszamaradott cukros lével. A kevesebb cukor miatt nekem mindig kevesebb a levem is, amit egy kis vízzel szoktam kipótolni. Lehet bele nagyon pici tartósítószert is keverni, de én ezt is csak az üveg tetejére, a fóliára szoktam tenni.

2 megjegyzés:

  1. Én més sosem készítettem beföttet. Mindig csodálom azt aki képes ezzel foglalkozni :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi,de ezzel nem volt túl sok gond :)

    VálaszTörlés