Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. február 1., hétfő

Csokis tekercs


Voltunk a hétvégén Sopronban Párom szüleinél, ahol végre megsüthettem ezt a sütit. Nem egészen erre számítottam, de nem lett rossz. Szerintem olyan íze volt, mint a kakaós csigának. A receptet a Dr. Oetker honlapjáról szedtem. A tésztához 375 g lisztet elkevertem 1 csomag instant élesztővel, kevés sóval, 70 g porcukorral,50 g margarinnal, 1 tojásfehérjével és 125 ml langyos tejjel. Sima tésztává dagasztjuk és 2-3 órát állni hagyjuk. A megkelt tésztát elfelezzük és egyenként 30 cm átmérőjű körré nyújtjuk. Én úgy csináltam belőle szabályos kört, hogy a szétszedhető tortaforma oldalával kinyomtam a tésztát, mint egy pogácsa szaggatóval. Ezután a kört negyedeljük, majd még tovább bontjuk, hogy hosszúkás, egyenlőszárú háromszögeket kapjunk. Közben egy tojássárgát 1 evőkanál tejjel elkeverünk, 100 g reszelt étcsokit pedig egy kis vaníliaaromával keverünk össze. A tojásos tejjel megkenjük a háromszögeket és megszórjuk csokival. Majd a vastagabbik felétől indulva feltekerjük őket. A tetejüket is megkenjük a tojásos tejjel és előmelegített sütőben 15 perc alatt 180 fokon megsütjük. Nekem sajnos a csoki kifolyt belőle sütés során ezért leöntöttem őket olvasztott étcsokival. Amelyiken nincs csoki abban fekete ribizli lekvár van és azzal is finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése