Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. február 4., csütörtök

Finomfőzelék

Megkaptam tegnap a "rendelést" : -" Olyan főzelék, amiben van répa, meg más zöldség is."...Hát igen, felénk ezt zöldségfőzeléknek hívták, de az éttermekben finomfőzelék néven fut. Elég félve láttam hozzá, hiszen a rántás nem erősségem, és most sem lett az igazi, az íze viszont annál jobb. Már majdnem olyan, mint a Dédimé volt. A zöldségek mennyiségét szerintem mindenki magának állítja össze, úgy ahogy szereti. Nálam például 3 nagy répa, 2 gyökér, fél karalábé, 1/4 zeller és sok zöldborsó van benne. De ez tetszőlegesen variálható. A zöldségeket megtisztítjuk, felkockázzuk és feltesszük annyi sós, vegetás vízben főni amennyi éppen ellepi. Ha megpuhultak a zöldségek, akkor 2 evőkanál zsírból és ugyanennyi lisztből világos rántást csinálunk. Felöntjük kb 1-1,5 dl tejjel, esetleg vízzel. A zöldségekhez adjuk, kevés cukorral, petrezselyemmel tovább ízesíthetjük, végül pedig összeforraljuk.



UPdate: Mostanában rászoktam hogy habarom. így sokkal gyorsabb és egyszerűbb is. Ehhez 1 evőkanál lisztet felengedek 2 dl tejjel, csomó mentesre keverem és beleöntöm a forrásban lévő vízbe. Kevergetés közben besűrítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése