Üdvözlök minden kedves Látogatót!

2010. január 1., péntek

Borsóleves I


60 dkg borsót,1-1 szál felkarikázott sárgarépát és fehérrépát kevés zsíron megpirítunk, majd megszórjuk egy kanál liszttel, én kukorica lisztet használok hozzá. Ha alaposan elkevertük, felöntjük 1,5 liter vízzel, beledobunk egy fej megtisztított hagymát egyben, egy kevés petrezselymet, pár deka tetszőleges húst és két gerezd fokhagymát. Megsózzuk, kevés vegetát öntünk hozzá. Nagyjából 40 perc után, ha a hús már megpuhult kivesszük a hagymát és a fokhagymákat, majd belefőzzük a tésztát. Én dara galuskát csináltam hozzá. 1 tojásba 4 evőkanál darát tettem, elkevertem és kanállal beleszaggattam a levesbe. Ez persze nem volt a legjobb ötlet, mert nem fogyott el ebédre és estére sajnos az összes vizet kiszívta a levesből...úgyhogy jobb ha ezzel ti már vigyáztok. De ettől függetlenül nagyon finom és laktató lett.
Jó étvágyat hozzá!


2 megjegyzés:

  1. A borsólevest úgy készítem, hogy először csak sós vízben teszem fel főni a borsót+zöldséget, amikor puha, kiskanálnyi zsíron v. olajon rántást készítek, bele őrölt pirospaprikát, megvágott petrezselyem zöldjét, majd 1 tojásból, kicsi vajjal vajgaluskát szaggatok bele. Anyósomtól lestem el.

    VálaszTörlés
  2. így is finom, csak nekem a rántás néha csomós lesz..

    VálaszTörlés